بچه‌های عجیب و غریب یتیم‌خانه‌ی پرگرین

بچه‌های عجیب و غریب یتیم‌خانه‌ی پرگرین

«بچه‌های عجیب و غریب یتیم‌خانه‌ی پرگرین»، داستانی فانتزی که تیره‌ی پشت آدم را مورمور می‌کند و با عکس‌های قدیمی به یادماندنی مصور شده، بزرگسالان، نوجوانان، و تمام کسانی را که از داستانی ماجراجویانه در دل اوهام و ابهام لذت می‌برند راضی و خرسند خواهد کرد.

برگرفته از ناشر

جزیره‌ای اسرارآمیز، یتیم‌خانه‌ای متروکه، مجموعه‌ای غیرعادی از عکس‌های بسیار عجیب و غریب، همگی منتظرند تا در «بچه‌های تیم‌خانه‌ی خانم پرگرین» کشف شوند، رمانی فراموش نشدنی که داستان و عکاسی را در تجربه‌ی هیجان‌انگیزی از کتابخوانی در هم می‌آمیزد. داستان از جایی آغاز می‌شود که مصیبت خانوادگی هولناکی جیکوبِ شانزده ساله را راهی سفر به جزیره‌ای دورافتاده در سواحل ولز می‌کند، جایی که ویرانه‌ی فروریخته‌ی یتیم‌خانه‌ی خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب را می‌یابد. همان‌طور که جیکوب در اتاق‌ها و راهروهای متروکه‌ی خانه می‌گردد، مشخص می‌شود که بچه‌های خانم پرگرین فقط عجیب و غریب نیستند. شاید خطرناک هم باشند. شاید به دلیلی منطقی و موجه در جزیره‌ای دورافتاده قرنطینه شده‌اند. و شاید به طریقی- هر چند به‌ظاهر غیرممکن- هنوز زنده باشند.

«بچه‌های عجیب و غریب یتیم‌خانه‌ی پرگرین»، داستانی فانتزی که تیره‌ی پشت آدم را مورمور می‌کند. با عکس‌های قدیمی به یادماندنی مصور شده، بزرگسالان، نوجوانان، و تمام کسانی را که از داستانی ماجراجویانه در دل اوهام و ابهام لذت می‌برند راضی و خرسند خواهد کرد.

رنسام ریگز در فلوریدا بزرگ شده اما اکنون در دیار بچه‌های عجیب و غریب- لس‌آنجلس- سکنی گزیده است. در این حین، مدارکی دانشگاهی از کالج کِنیون و دانشکده‌ی سینما و تلویزیون دانشگاه کالیفرنیای جنوبی کسب کرده است. ازدواج کرده، و چندتایی فیلم کوتاه ساخته که جایزه برده‌اند. کار فرعی شبانه‌اش وبلاگ‌نویسی و سفرنامه‌نویسی است، و مجموعه مقالات سفرهایش «مناطق جغرافیایی عجیب« در metalfloss.com یا ransomriggs.com در دسترس است. کتاب حاضر اولین رمان اوست.

نظر ریحانه

من بدون شک عاشق کتاب‌هایی هستم که به هر شکل شخصیت‌های آن مثل آدم‌های اطرافم نیستند. به دنبال ماجراجویی هستند و اگر چیز عجیبی ببینند آن را انکار نمی‌کنند.

بچه‌های عجیب و غریب، تمام این ویژگی‌ها را داشت. وقتی جلد اول را به دست گرفتم بدون وقفه تمام کتاب را خواندم. حتی موقع خوردن غذا هم به خواندن کتاب ادامه دادم. و خیلی خوشحال بودم که برای ادامه کتاب لازم نیست صبر کنم و در کتابخانه کنارم بود. این سری از کتاب سه جلد دارد که هر سه آن توسط انتشارات پرنیان به چاپ رسیده است.

فیلم کتاب هم ساخته شده که به جرات بگم یکی از بدترین فیلم‌هایی بود که براساس یک کتاب بسازند. حتی جا و اسم شخصیت‌های اصلی را هم تغییر داده بودند و به هیچ وجه به داستان کتاب وفادار نبودند.

نظر سینا

هنوز نخوانده‌ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =