زندگی دومت زمانی آغاز می شود که

زندگی دومت زمانی آغاز می شود که می فهمی فقط یک زندگی داری

نویسنده: رافائل ژیوردانو - ترجمه: زیور ایزدپناه

برگرفته از کتاب:

«شما احتمالا از نوعی روزمرگی حاد رنج می‌برید.»

«از چی؟»

به نظر می‌آید کامی، 38 سال و 4 ماهه، برای شاد بودن همه چیز دارد. اما چرا احساس می‌کند که خوشبختی دارد از میان انگشتانش لیز می‌خورد؟ تنها چیزی که کامی می‌خواهد این است که راه شادی و شکوفایی را دوباره پیدا کند. و هنگامی که کلود روزمره‌شناس، برای کمک به او پیشنهاد یک همراهی متفاوت را می‌دهد، کامی تعلل نمی‌کند و دوباره به جستجوی رویاهایش می‌رود.

این کتاب توسط خانم رافائل ژیوردانو نوشته شده است. او نویسنده، نقاش و مربی خلاقیت است. خلاقیت کلیدی‌ترین واژه زندگی رافائل ژیودردانو است.

نظر ریحانه:

همیشه باور داشتم و دارم که کتاب‌ها از بین طبقه‌های کتابخانه آدم را صدا می‌کنند و به سمت خودشان می‌کشند. وقتی داشتم در میان قفسه‌های چوبی کتابخانه آموت قدم می‌زدم، در گوشه‌ای‌ترین قفسه، کتابی نظرم را به خودش جلب کرد “ زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری”

برای من که بعد از ۸ سال کار حرفه‌ای و سخت، تازه تصمیم گرفته بودم تا چند ماه را استراحت کنم و خودم را بدون کارم بازتعریف کنم، شاید جذاب‌ترین کتابی بود که صدایم کرد.

کتاب ماجرای زنی به نام کامی، ۳۸ ساله است. کامی اینطور خود را تعریف می کند، همه چیز دارد، پول، عشق، فرزند، کار خوب، تحصیلات، جایگاه اجتماعی و هر چیز دیگری که برای خوشبخت بودن لازم است. اما احساس خوشبختی نمی‌کند. در اصل او هیچ احساسی نمی‌کند، نسبت به همه چیز بی تفاوت است. می‌داند که دچار افسردگی نشده است اما از شرایط موجود نیز راضی نیست. ماجرای زندگی دوم کامی از شبی بارانی شروع می‌شود.

بدون شک توصیه می‌کنم کتاب را بخوانید. کتاب 248 صفحه‌ای، با نثر فوق العاده روان و ترجمه زیور ایزدپناه است. خواندن کتاب برای من کمتر از ۲۴ ساعت زمان برد.

پی نوشت: بعد از خواندن کتاب با سینا تصمیم گرفتیم یک قلک داشته باشیم، هر کداممان که غر زد ۱۰۰۰ تومن در آن بیندازد. امیدوارم با پول‌های این قلک پولدار نشویم.

نظر سینا:

(هنوز نخوانده‌ام.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =